Klachtenprocedure

Heb je een massage gehad bij massagepraktijk Romano Sandee en was je achteraf niet tevreden of zijn er klachten ontstaan? Dan kun je een klacht indienen bij mij. Wanneer de klacht gaat over de inhoudelijke behandeling, dan is het essentieel dat je een persoonlijk dossier hebt laten maken, anders is het voor mij nagenoeg onmogelijk na te gaan waardoor een klacht eventueel is ontstaan.

Tijdens de behandeling

Heb je tijdens de behandeling al het gevoel dat de druk bijvoorbeeld te hoog is, dan kun je dit aangeven. Ik ga er als masseur vanuit dat wanneer het te hard, te zacht of niet naar wens is, dit aangegeven wordt. Het is namelijk onmogelijk om voor de masseur te voelen of je pijn ervaart of niet, dit is namelijk de emotie die je zelf koppelt aan een bepaalde druk of situatie. Daarom is het belangrijk dat je tijdens de behandeling aangeeft wanneer je het over je grens gaat. Een klachtgerichte massage zal immers altijd wel gevoelig of pijnlijk zijn, maar zolang dit niet over je eigen grens gaat is dit niet problematisch.

Na de behandeling is een klacht ontstaan

Zoals aangegeven, kan het zijn dat er na de behandeling toch onvrede is ontstaan, of wellicht een andere lichamelijke reactie dan dat je van te voren gewend bent of verwacht had. Wanneer er een klacht is, kun je per e-mail of per brief de klacht indienen. Beschrijf in deze klacht zorgvuldig de situatie, wat je verwachting was en wat je na afloop hebt ervaren. Beschrijf ook wat je zoal rondom de behandeling hebt ondernomen aan beweging of sport. Zijn er lichamelijke uitingen, stuur dan bij voorkeur een foto mee. De klacht dient zo spoedig mogelijk gemeld te worden, het liefst binnen 48 uur na de behandeling.

De klacht wordt vervolgens binnen uiterlijk 7 werkdagen behandeld. Wanneer deze termijn niet gehaald kan worden, zal hierover gecommuniceerd worden, waarbij een nieuwe termijn wordt gekozen. 

De klacht kan alleen door de persoon worden ingediend die zelf de behandeling heeft ondergaan. Klachten van derden worden niet behandeld.

Het is mogelijk dat je na ontvangst van de klacht wordt uitgenodigd in de massagepraktijk om naar de klacht te laten kijken en te laten voelen in welk gebied de klacht is ontstaan. Deze extra onderzoek zal plaatsvinden op kosten van massagepraktijk Romano Sandee en zal niet langer dan 30 minuten in beslag nemen. Indien je hier niet aan mee wenst te werken, kan de klacht verder niet in behandeling worden genomen.

Niet tevreden met de uitkomst van de klacht

Nadat je klacht onderzocht is bij mij in de praktijk en hierover een bericht naar jou is verzonden, kan het zijn dat je nog steeds ontevreden bent over deze uitkomst. In dat geval is het mogelijk het geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Wanneer het noodzakelijk is dat een derde jouw persoonlijk dossier nodig is, zal zonder kennisgeving naar de klager, het persoonlijk dossier worden opgestuurd.