Oefeningen

Via onderstaane subkopjes kun je de verschillende oefeningen per segment bekijken. Door op het kopje te klikken opent het kopje de verschillende oefeningen die bij een bepaald segment passen. 

Frequentie oefeningen

Je kunt al deze oefeningen in principe elke dag doen, daar de oefeningen vooral gericht zijn op het conditioneel verbeteren van spierweefsel. Hierbij is het dus ook belangrijk je lichaam niet te veel te belasten door hogere gewichten te gebruiken. Zo kunnen 2 gewichten van een halve kilo voldoende zijn (of 2 PET-flesjes gevuld met water).

Aantal herhalingen per set

De basis aantal herhalingen bij de oefeningen waarbij je gebruik maakt van een gewicht zijn 10 herhalingen per set. Hierna neem je even rust en hou je even de gewichten uit ja handen waarna je een nieuwe set of oefening begint. Per oefening zijn 2 of 3 setjes aan te bevelen. Mocht het je makkelijk afgaan, kun je vergroten naar 15 herhalingen, of het gewicht wat vergroten.

Uitzondering op deze regel zijn de stretch en strekoefeningen, voor de stretch oefeningen in het nek segment zeg ik 3 maal per zijde strechten. Voor de strechtoefening met de Backstretcher is het 2 maal per dag gedurende 5 minuten dat je op de Backstretcher gaat liggen. Het beste moment om erop te gaan liggen is wanneer je uit bed komt op een harde ondergrond.

 

© 2019 Romano Sandee